Czy ostrowieckie szkoły podstawowe mogą przejąć niektóre metody stosowane w norweskich placówkach?. Nad tym zagadnieniem on- line dyskutowała kadra nauczycielska z ostrowieckich podstawówek ze swoimi kolegami z Norwegii a dokładniej z miasta Songdal. To partner Ostrowca przy realizacji projektów współfinansowanych z tzw. funduszy norweskich.
"-Bardzo dużo czasu poświeciliśmy na dyskusję na temat kształcenia kompetencji społecznych, to u nich priorytet. Co dwa, trzy lata zmieniają podstawę programową, by tak żywo i natychmiast reagować na potrzeby dziecka w tym zmieniających się szybko świecie. Dużą uwagę przywiązują do zdrowia psychicznego dzieci, co jest ważne po okresie pandemii"- wyjaśniała Katarzyna Goworek dyrektor ostrowieckiej "czternastki".
A takie dodatkowe wsparcie dla dzieci w obecnych niespokojnych czasach jest szczególnie ważne. Norweskim nauczycielom pomaga w tym grono psychologów, pedagogów i pracowników socjalnych.
Niewykluczone, że takie rozwiązanie udałoby się wprowadzić także do naszych szkół .






Napisz komentarz
Komentarze