Podczas wyjazdowego posiedzenia przedstawicieli zakładów komunikacji miejskiej jakie odbywało się w Starachowicach, przewoźnicy odwiedzili też nową bazę ostrowieckiego MZK. Powodem była tematyka tego forum, które debatowało o funkcjonalności autobusów elektrycznych i gazowych. Ostrowiecki miejski przewoźnik jest najlepszym przykładem jak powinien wyglądać tabor miejski, dysponuje bowiem pojazdami o ekologicznym napędzie.
- Są wszystkie typy autobusów ale też proporcja jest bardzo interesująca i imponująca. Dlatego, iż te progi, które ustawa o elektromobilności i paliwach - potwierdzała Dorota Kacprzyk prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.
Podziwu dla bazy ostrowieckiego MZK nie krył prezes Warszawskich Zakładów Autobusowych Jan Kuźmiński.
- Tutaj jest tak wszystko zgrabnie zrobione, ładnie zaplanowane, jest czyściutko. troszkę duży teren, w Warszawie tak dużego terenu baza autobusowa nie ma. Bo jakbyśmy mieli 2 hektary do dyspozycji, to trzeba byłoby powiększyć tabor o kolejne 100 pojazdów - mówił Kuźmiński.
Przypomnijmy, że ostrowieckie MZK może pochwalić się nową bazą i nowymi autobusami od jesieni ubiegłego roku. I było to możliwe dzięki unijnej dotacji m.in. na zakup 32 autobusów o napędzie hybrydowym, elektrycznym czy na ekologiczny diesel. Ponadto dzięki dotacji wybudowano nową bazę z całą infrastrukturą w tym drogami dojazdowymi czy systemem zintegrowanego biletu miejskiego.













Napisz komentarz
Komentarze