Portal Mieszkańca, czyli specjalna zakładka jaka już funkcjonuje na oficjalnej stronie ostrowieckiego Urzędu Miasta ma nie tylko ułatwiać i usprawniać kontakt z urzędnikami. Ma przede wszystkim umożliwiać mieszkańcom dostęp do informacji dotyczących miejskich spraw czy kontrolować realizację zgłaszanych problemów.
- Docelowo portal będzie składał się z pięciu różnych elementów, po pierwsze będzie to budżet obywatelski. Drugim elementem będzie portal konsultacji społecznych. Trzeci element jest dedykowany zgłoszeniom, tak więc dzięki niemu mieszkaniec będzie mógł zgłosić różnorakie problemy, jakie dzieją się w mieście. Np. nie działającą latarnię, dziurę w jezdni czy nie odśnieżony chodnik i potem sprawdzać jak realizowane jest usuwanie czy wykonywanie tej naprawy, czyli zamknięcie tej usługi - wyliczał Dominik Smoliński wiceprezydent Ostrowca. Kolejne dwa elementy będą dotyczyły spraw związanych z Młodzieżową Radą Miasta oraz tzw. Ostrej Karty.
- Będzie ona umożliwiała zakup różnorakich usług oferowanych od jednostek organizacyjnych gminy czyli MOSiR, Centrum Rozwoju Lokalnego, MPK, jednostek kulturalnych czyli MCK, BWA, biblioteki, spółek gminnych po określonych rabatach i upustach lub obniżkach. A w przyszłości zamierzamy zaprosić także ostrowieckich przedsiębiorców, którzy oferując podobne ulgi czy rabaty będą mogli się promować.
A więcej szczegółów na temat możliwości jakie otwiera Portal Mieszkańca na górnym pasku oficjalnej strony ostrowieckiego magistratu.






Napisz komentarz
Komentarze