Zmiana będzie dotyczyć zawartości biokomponentów w paliwie. W paliwie znajduje się 5 procent biokomponentów, a od 1 stycznia ich liczba wzrośnie do 10 procent. Benzyna E10 jest już szeroko stosowana na całym świecie, w tym w Europie, Stanach Zjednoczonych i Australii. Od 2016 r. jest również paliwem wzorcowym, na którym nowe samochody są testowane pod kątem emisji i osiągów. Polska będzie 18 krajem w UE, który wprowadzi paliwo E10. Paliwo to jest już dostępne m.in. w Belgii, Bułgarii, Danii, Francji, Hiszpanii, Irlandii czy Litwie. Dodatkowo w Europie E10 jest dostępna także m.in. w Wielkiej Brytanii i Norwegii. Na stacjach paliw pojawią się obowiązkowe oznakowania pistoletów wydawczych i dystrybutorów określające rodzaj wydawanego paliwa.
Właściwie skąd ta zmiana? Mając na myśli biokomponenty, chodzi o dodatek bioetanolu do paliwa. Jego większa zawartość ma pozytywny wpływ na ekologię a dokładniej na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Pojazdy starsze niż te wyprodukowane w 2000 roku paliwo E10 może zaszkodzić. Wszystkie informacje odnośnie tego czy nasze auto jest przystosowane do jazdy na tym paliwie znajdują się w instrukcji obsługi pojazdu. Długotrwałe stosowanie w aucie, które jest nieprzeznaczone do tego paliwa, może wywołać problemy z naszym pojazdem. Została uruchomiona specjalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić czy nasze auto jest przystosowane do tego paliwa pod adresem e10.klimat.gov.pl
Jeśli auto nie będzie przystosowane, należy będzie tankować auto benzyną 98.






Napisz komentarz
Komentarze