Odcinek tej trasy między Cedzyną a Łagowem wraz z obwodnicą Łagowa będzie miał długość ok. 30 km. Będzie to też najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa świętokrzyskiego a zarazem najdłuższy odcinek ekspresowej trasy w regionie.
Wykonawcą będzie Mota-Engil Central Europe, firma zaprojektuje i wybuduje drogę za ok. 1,1 mld złotych. Będzie to musiała zrobić w czasie 39 miesięcy. A to znaczy, że nowym odcinkiem S 74 będzie można pojechać w I kwartale 2028 roku.
Nowy odcinek o długości około 30 km biec będzie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74. Jej częścią będzie też obwodnica Łagowa. W jej ramach powstaną też cztery węzły drogowe w Radlinie, Woli Jachowej, Makoszynie i Łagowie. Będzie też nowy obwód utrzymania drogi w Woli Jachowej, dwa miejsca obsługi podróżnych w Górnie. Poza tym powstanie aż 16 wiaduktów w ciągu S74 i nad drogą ekspresową, 13 mostów w ciągu tej drogi i innych dróg publicznych.
Zaplanowano przejście dla zwierząt typu zielony most i ponad trzydzieści przepustów pełniących funkcje ekologiczne.
Wybudowane zostaną drogi dojazdowe komunikujące tereny przyległe.
Po zakończeniu ekspresowa trasa S 74 skomunikuje województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie. Będzie stanowić także połączenie pomiędzy węzłami autostrad A1, A2, a realizowaną trasą S19 Via Carpatia.






Napisz komentarz
Komentarze