Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
piątek, 12 grudnia 2025 22:22

Praktyczny wymiar geometrii czyli Szkoła Podstawowa w Masłowie z dotacją mFundacji

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie kolejny raz pozyskała środki na realizację projektu rozwijającego kompetencje matematyczne. Uczniowie klasy 2a znaleźli się wśród beneficjentów programu mFundacji. Wspiera on projekty interdyscyplinarne, udowadniające, że geometria jest ciekawa, inspirująca i można jej uczyć inaczej niż tylko przy szkolnej tablicy.
Praktyczny wymiar geometrii czyli Szkoła Podstawowa w Masłowie z dotacją mFundacji

Źródło: Gm. Masłów

Drugoklasiści od lutego do czerwca zajmują się projektem „GEOMETRYCZNE MIASTO”, który zakłada organizację 7 modułowych spotkań tematycznych poświęconych wybranym zagadnieniom z geometrii. Będą one tworzyć segmenty, które przybliżą uczniom pojęcia geometryczne (od prostych do bardziej skomplikowanych). Finalny efekt doprowadzi do powstania makiety Geometrycznego Miasta.

Jeden z modułów zaplanowano jako zajęcia z planem i mapą. Przeprowadzono je poza szkołą - w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Masłów, dzięki życzliwości i wsparciu wójta Tomasza Lato. W imieniu wójta uczniów przywitał sekretarz Zbigniew Zagdański. Potem zajęcia poprowadzili Dariusz Korczyński, kierownik referatu Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej oraz Edyta Hrabąszcz, inspektor ds. gospodarki gruntami. Pracownicy gminy zaprezentowali uczniom zestaw podstawowych map, a także planów wykorzystywanych i tworzonych w samorządzie. Opowiedzieli jak ważna jest legenda i jakie symbole są wykorzystywane do opisywania rzeczywistości przedstawionej na mapach. W ramach zajęć praktycznych pracownicy gminy przygotowali aktualne mapy gminy Masłów, na których uczniowie mieli odnaleźć sołectwo, w którym mieszkają oraz wskazać drogę z domu do szkoły, czy ze szkoły do biblioteki. Nad sprawnym przebiegiem spotkania czuwały nauczycielki  Beata Szczodrak i Ilona Niebudek.   

Na finał warsztatów uczniów zaproszono do gry terenowej z wykorzystaniem aplikacji telefonicznej, która wskazywała na mapie określone punkty. Zadaniem drugoklasistów było odszukanie tych celów i udzielenie prawidłowej odpowiedzi na zadane pytania - problemy matematyczne.

Zajęcia, mimo trudnej tematyki, okazały się bardzo atrakcyjne i wzbudziły w uczestnikach duże zainteresowanie. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze