Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z informacji wynikało, że około godziny 10.30 przebywając na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku. Kolejno poinformował zgłaszającą, że ktoś na jej dane złożył wniosek kredytowy i prawdopodobnie jest to próba oszustwa. W trakcie rozmowy fałszywy pracownik banku powiadomił kobietę, o tym że zgłosił już całą sprawę do odpowiednich służb. W celu weryfikacji danych została ona poproszona o zalogowanie się do aplikacji bankowej i sprawdzenia numeru telefonu. Ostatecznie zmanipulowana przez mężczyznę weszła w BLIK-a, przekazując generowane kody. Połączenie zostało potem zerwane 34-latka podjęła próbę nawiązania ponownie z fałszywym pracownik banku połączenia. Okazało się jednak, że abonent był już nieaktywny . Kobieta ostatecznie straciła swoje pieniądze.
Policja apeluję o ostrożność w podobnych sytuacjach i o jak najszybsze kierowanie sprawy do odpowiednich służb. W przypadku wątpliwych numerów telefonicznych należy się rozłączyć i nie kontynuować rozmowy.






Napisz komentarz
Komentarze