Znamy już więcej konkretów dotyczących utworzenia w Ostrowcu Terenowego Punktu Paszportowego. Pierwsza w regionie świętokrzyskim poza Kielcami taka placówka ma ruszyć jeszcze przed wakacjami w Ostrowcu Świętokrzyskim i będzie zlokalizowany w budynku magistratu.
- Będzie usytuowany w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta, u nas na ulicy Głogowskiego, Tak więc załatwić będzie można nie tylko sprawy związane z paszportem, ale przy okazji wszelkiego rodzaju sprawy urzędowe. My przygotowaliśmy pomieszczenia już oczywiście dużo wcześniej, bo przypomnę, że był remont Urzędu Miasta, który w ubiegłym roku się skończył. Wtedy też wygospodarowaliśmy dwa takie pomieszczenia na punkt paszportowy- mówił Artur Łakomiec prezydent Ostrowca.
Dokładnej daty otwarcia placówki, ani wojewoda ani tym bardziej władze Ostrowca podawać nie chcą. Bo najważniejsze kwestie, czyli wyposażenie ma dostarczyć policja.
- Od kiedy będzie czynny, to w tej chwili nie chcę szafować datami ze względu na to, że to jest dość złożony proces zakupu wyposażenia. Ale to musi być wyposażone przede wszystkim w sprzęt, który musi posiadać atest Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, musi być zainstalowany przez informatyków z Komendy Głównej Policji. To będzie przecież dostęp do danych osobowe, a to są dokumenty wrażliwe. Co do sieci, już ją mamy, prace wykonano, także w ciągu trzech dni możemy zostać już, że tak powiem, podłączeni do komputera.
Koszty związane z wyposażeniem Terenowego Punktu Paszportowego ponosi wojewoda świętokrzyski oraz budżet Ostrowca. A planowane uruchomienie punktu zapowiadane jest na połowę roku.






Napisz komentarz
Komentarze