W pierwszej fazie remontu, trwającej około dwóch tygodni, na obu jezdniach S7 zostaną wyłączone z ruchu lewe pasy – tzw. pasy szybkiego ruchu. Umożliwi to demontaż barier oraz budowę tymczasowych przewiązek między jezdniami.
Po zakończeniu tego etapu ruch w obu kierunkach na odcinku ok. 1 km zostanie przeniesiony na jezdnię w kierunku Warszawy. Po zakończeniu prac na jednej połowie wiaduktu, ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Krakowa, gdzie kontynuowane będą roboty. Zakończenie prac planowane jest na połowę października.
Zmiany organizacyjne są niezbędne ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa – zarówno kierowców, jak i pracowników obsługujących sprzęt ciężki, w tym dźwigi i rusztowania.
Zakres robót został określony na podstawie ekspertyzy wykonanej po ubiegłorocznym uszkodzeniu wiaduktu przez pojazd z ponadnormatywnym ładunkiem. W ramach prac naprawczych:
-
wymieniony zostanie uszkodzony fragment stalowej belki nośnej,
-
wiadukt, który został przesunięty na skutek uderzenia, zostanie nasunięty na pierwotne miejsce,
-
wymienione zostaną uszkodzone łożyska i elementy dylatacyjne,
-
uzupełnione zostaną zabezpieczenia antykorozyjne.
Dodatkowo planowane są prace konserwacyjne w obrębie całej konstrukcji.
Koszt remontu i robót towarzyszących oszacowano na ok. 1,7 mln zł. Inwestycję zrealizuje firma Primost, wyłoniona w drodze przetargu.
Wiadukt nad S7 pozostaje zamknięty dla ruchu do czasu zakończenia robót. Szczegółowa ekspertyza przeprowadzona po wypadku pozwoliła na dokładne określenie uszkodzeń i przygotowanie niezbędnej dokumentacji przetargowej.






Napisz komentarz
Komentarze