Udział w Programie Inicjatyw Lokalnych jest jedną z możliwości realizacji zadania publicznego z inicjatywy i przy współudziale mieszkańców Starachowic. Aby wystąpić z wnioskiem o realizację zadania publicznego wystarczy zgromadzić: jako wkład własny 30% szacunkowego kosztu inwestycji, pozostałe 70% kosztów zadania pokryje gmina. W tegorocznym budżecie do rozdysponowania jest 100 tys. zł.
Zgodnie z regulaminem PIL-u, inwestycje muszą być realizowane na terenie i w obiektach należących do gminy Starachowice.
Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej składa się do prezydenta Miasta Starachowice (Urząd Miejski w Starachowicach, 27-200 Starachowice, ul. Radomska 45).
Dokument ten powinien zawierać informacje dotyczące między innymi: sposobu reprezentacji wnioskodawcy wobec jednostki samorządu terytorialnego, nazwę i cel zadania publicznego, termin i miejsce realizacji zadania, szczegółowy zakres rzeczowy zadania, informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, informację o posiadanych własnych środkach i wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację tego zadania z innych źródeł, a także kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.
Wniosek można pobrać ze strony urzędu: www.starachowice.eu
Warto dodać, że latach 2015-2019 wykonano lub przeznaczono do realizacji 70 wniosków na łączną kwotę ponad 1 mln 300 tys. zł. W latach poprzednich, dzięki zaangażowaniu dyrekcji placówek oraz członków Rad Rodziców, realizowane były zadania związane między innymi z wyposażeniem szkół i przedszkoli w niezbędny sprzęt do edukacji (sprzęt multimedialny), uzupełniono wyposażenie w jednostkach oświatowych (zmywarki, szafki ubraniowe, ławki, krzesełka), przeprowadzono renowację podłóg, wykonano nowe oświetlenie w sali gimnastycznej, a także zakupiono urządzenia na place zabaw poza tym wykonano ulice i parkingi.






Napisz komentarz
Komentarze