Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
niedziela, 21 grudnia 2025 01:44
Reklama Świętokrzyskie - Radio Rekord

Starachowice. Ulgi podatkowe dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcy z Starachowic, którzy zostali dotknięci konsekwencjami epidemii COVID-19 na skutek czasowego zawieszenia działalności gospodarczej lub znacznego ograniczenia działalności, mogą na czas trwania stanu epidemii ubiegać się o ulgi podatkowe.

Przedsiębiorcy ze Starachowic mogą na czas trwania stanu epidemii ubiegać się o następujące ulgi podatkowe:

  • odroczenie terminów płatności podatków lokalnych
  • rozłożenie płatności podatków lokalnych na raty,
  • umorzenie w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej

Aby uzyskać ulgę, przedsiębiorca powinien złożyć indywidualny wniosek z odpowiednimi dokumentami w zależności od wnioskowanej pomocy (pomoc de minimis lub inna niż de minimis):

1. W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis:

- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie) otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014 r. poz. 1543);

- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, stosownie do prowadzonej formy rozliczeniowej (np. zestawienie przychodów, rozchodów);

- Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące pogorszenie płynności finansowej na skutek spadku obrotów gospodarczych;

- Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

2. W przypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis:

- Informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy;

- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2016 r. poz. 238);

- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, stosownie do prowadzonej formy rozliczeniowej (np. zestawienie przychodów, rozchodów);

- Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące pogorszenie płynności finansowej na skutek spadku obrotów gospodarczych;

- Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się sprzedaż towarów lub usług, w ujęciu ilościowym lub wartościowym:

Nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku,
w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego lub;

Nie mniej niż 25% obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku, w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.

Wniosek wraz z dokumentami należy złożyć w jednej z poniższych form:

- Drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym,

- Pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urząd Miejski
w Starachowicach, ul. Radomska 45, 27-200 Starachowice,

- Do urny znajdującej się przy wejściu głównym Urzędu Miejskiego.

Na szczegółowe pytania dotyczące ulg odpowiedzą pracownicy Referatu Referatu Podatków i Opłat telefon (41) 273 83 75 lub (41) 273 83 42

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze