Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
piątek, 12 grudnia 2025 17:45

Mniej formalności i e-wizyta, czyli udogodnienia ZUS w obsłudze interesantów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w dobie pandemii koronawirusa wprowadza udogodnienia w obsłudze interesantów. Mniej formalności w ubieganiu się o świadczenia zdrowotne, czy e-wizyta w postaci videorozmowy są wśród nowych propozycji.

W związku ze stałym wzrostem zachorowań na COVID-19 Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza udogodnienia w obsłudze interesantów. Osoby przebywające na kwarantannie, czy w izolacji nie muszą już obawiać się o dopełnienie formalności związanych z wypłatą chorobowego. ZUS dane z sanepidu będzie pozyskiwał automatycznie, mówi Paweł Szkalej, rzecznik ZUS w województwie świętokrzyskim. 

- Takie informacje o kwarantannie są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. To właśnie teraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych  sam będzie pozyskiwał dane o osobach, które taką kwarantannę mają lub izolację domową, będzie je udostępniał płatnikom składek, co sprawia, że dana osoba nie będzie się musiała już takimi sprawami zajmować. - informuje świętokrzyski rzecznik ZUS. 

Osoby skierowane przez sanepid na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych, wynagrodzenia na czas choroby, które finansuje pracodawca albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych. 

E - wizyta w formie videorozmowy jest nową formą kontaktu pracowników ZUS z interesantem w dobie pandemii koronawirusa. Czym dokładnie jest, wyjaśnia Paweł Szkalej. 

- Klienci oddziału świętokrzyskiego będą mogli w ten sposób korzystać z usług doradców w wielu dziedzinach.  Zatem dzięki niej będziemy mogli załatwić sprawę z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie bez wychodzenia z domu. Aby odwiedzić ZUS online wystarczy do tego komputer, smartfon z kamerą i mikrofonem. - mówi świętokrzyski rzecznik ZUS. 

Co ważne, o terminie takiej e-wizyty decyduje klient w dogodnym dla niego czasie.    


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze