Okolice starachowickich dworców dotychczas nie były najlepszą wizytówką dla miasta. Dziurawa nawierzchnia jezdni, krzywe i wybrakowane chodniki, stare przystanki autobusowe nie tworzyły estetycznej i zachęcającej całości. Problemem, który skutecznie zniechęcał władze przed inwestowaniem, były nieuregulowane sprawy własnościowe.
- Teren nie należał do Gminy - informuje prezydent Marek Materek. - Udało się uregulować kwestie własnościowe. Pozyskaliśmy środki unijne w ramach Modelowej Rewitalizacji Miast na opracowanie dokumentacji technicznej. Pozyskaliśmy także fundusze unijne na wykonanie prac, a niedawno pozyskaliśmy środki z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dzięki temu praktycznie w 100% inwestycja zostanie sfinansowana z pozyskanych środków zewnętrznych. I to cieszy mnie najbardziej prócz tego, że wreszcie za ten obszar nie będziemy musieli się wstydzić.
Główny zakres zaplanowanych prac obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej - dwukierunkowej ulicy
klasy technicznej o szerokości 7 m poprzez: budowę w obszarze dworca jednokierunkowych dróg manewrowych zapewniających rozdzielenie ruchu autobusów, busów oraz taksówek, a także dojazd do miejsc parkingowych; korektę wyspy nieprzejezdnej, skrzyżowania dróg; budowę zatoki autobusowej ze zjazdami i ciągiem pieszym po północnej stronie ulicy Kolejowej na wysokości budynku dworca; przebudowę zjazdów; budowę i przebudowę chodników; budowę drogi rowerowej i parkingów dla rowerów; budowę podłużnych peronów komunikacji wraz z przystankami autobusowymi przeznaczonych dla autobusów, busów oraz pojazdów taxi; odtworzenie zjazdów do nieruchomości; budowę miejsc parkingowych, w tym dla niepełnosprawnych; przebudowę sieci elektroenergetycznej w celu zapewnienia zasilania peronów oraz oświetlenia terenu dworca wraz z monitoringiem; budowę kanału technologicznego; usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi; budowę urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej; budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i elementów małej architektury; budowę ogrodzenia i bramy na tereny PKP; rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę kolidującej zieleni; zagospodarowanie zieleni niskiej oraz nasadzenia kompensujące wycinkę; zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.
Inwestycja wymusza przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz oświetlenia terenu dworca, budowę sieci teletechnicznej dla zapewnienia funkcjonowania sieci teleinformatycznej (Wi-Fi) oraz usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi.
Nowy układ drogowy wymaga ponadto budowy urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.






Napisz komentarz
Komentarze