Jak informuje Urząd Miasta Kielce, na parterze dworca znajduje się przestrzeń obsługi podróżnych. W jej skład wchodzi klimatyzowana poczekalnia o powierzchni ok. 45 m. kw., kasy biletowe (PKP Intercity i POLREGIO), a także toalety. Na piętrze znajdują się pomieszczenia biurowo-socjalne dla spółek kolejowych. Do wejścia prowadzi pochylnia. Dworzec wyposażony jest również w system informacji głosowej i jest dostępny dla podróżujących przez całą dobę.
Dostać można się do niego od strony pl. Niepodległości.
W czwartek, 21 kwietnia, nastąpi przeniesienie kas POLREGIO na dworzec tymczasowy. Wówczas dotychczasowy zostanie zamknięty, a główny budynek odgrodzony i wyłączony z obsługi podróżnych do czasu ukończenia prac budowlanych w związku z przebudową. Nie jest jednak planowane wyłączenie z użytku tunelu biegnącego od obecnym dworcem, dzięki któremu będzie można dotrzeć na perony numer 2, 3, 4 z peronu 1 oraz od strony miasta.
„Uruchomienie dworca tymczasowego pozwoli na rozszerzenie frontu robót na cały budynek kieleckiego dworca i dokończenie niezbędnych do wykonania prac rozbiórkowych, głównie w przestrzeniach, gdzie jeszcze niedawno odbywała się obsługa podróżnych. W najbliższym czasie rozpoczną się również roboty związane ze wzmacnianiem konstrukcji budynku”, informuje Urząd Miasta w Kielcach.
Koszt przebudowy kieleckiego dworca wynosi 44,21 mln złotych brutto. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., wykonawcą robót jest firma MGBuilding z Kielc, a projekt przebudowy dworca wykonała pracownia Pas Projekt z Nadarzyna.
Planowany termin otwarcia dworca dla podróżnych po przebudowie to druga połowa 2023 roku.














Napisz komentarz
Komentarze