Kielce – „Miasto, w którym chce się żyć”
Dokument zakłada m.in. założenie Nowej Marki Kielc, która zbudowana jest w kontekście unikalnych walorów miasta, choćby takich, jak bliskość przyrody, ciekawe uwarunkowania geologiczne, sportowe osiągnięcia, a także potencjał Targów Kielce. Dodatkowo, jako mocną stronę wskazano bogatą ofertę kulturalną, edukacyjną i gospodarczą. „Strategia promocji Miasta Kielce 2030+” ma zatem pełnić swoistą rolę drogowskazu dla działań podejmowanych na rzecz promocji miasta.
- Dostrzegamy potrzebę budowania silnej marki miejskiej w Kielcach. Jednym z operacyjnych celów tej strategii jest wzmocnienie tożsamości miasta, a całość stanowi zbiór unikalnych cech, które budują naszą tożsamość. Po wdrożeniu „Strategii promocji” naszym zadaniem będzie podjęcie działań w wielu strefach funkcjonowania miasta i nas samych. To katalog narzędzi promocji, które odpowiadają specyfice naszego miasta. To również środki, dzięki którym ratusz i jego instytucje będą przekazywać partnerom informacje o swojej działalności. Dzięki temu chcemy wypracować taki wizerunek miasta, na jaki Kielce zasługują – mówił prezydent Bogdan Wenta.
- Ostatnie lata pokazały, że należy podjąć prace nad nową i podążającą za najnowszymi trendami „Strategią promocji”, która zdefiniuje markę naszego miasta. Dzięki niej prowadzona będzie spójna polityka promocyjna oraz zmierzymy się z wyzwaniami związanymi z brakiem świadomie wypromowanego wizerunku - zarówno na terenie Kielc, jak i w całej Polsce. Dzięki wcześniejszej pracy Zespołu ds. programu promocji Miasta Kielce, w skład którego weszli pracownicy ratusza, miejskich jednostek organizacyjnych, przedstawiciele kieleckich uczelni oraz zaproszeni goście, zostały stworzone podwaliny do opracowania dokumentu, który dziś prezentujemy - powiedział Dariusz Detka, dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kielce.

Cztery filary strategii dla promocji Kielc
Jakie cechy sprawiają, że Kielce są wyjątkowym miastem na tle Polski? Strategia podkreśla takie walory, jak nadzwyczajna bliskość przyrody, uwarunkowania geologiczne, osiągnięcia sportowe, potencjał Targów Kielce, kompletność miasta z pełnieniem funkcji ośrodka wojewódzkiego oraz dysponowanie szeroką ofertą kulturalną, sportową i edukacyjną, jak również potencjał gospodarczy i naukowy.
Sformułowano cztery cele strategiczne dla Nowej Marki Kielc: Miasto turystyki przyrodniczej, Miasto perspektyw gospodarczych, Miasto wydarzeń i sportu, Miasto kompletne. Głównym zamysłem tego rozwiązania było wykorzystanie wszystkich zidentyfikowanych atutów Kielc. W konsekwencji, ma się to przełożyć na dotarcie do szerokiego spektrum odbiorców.

Z pełną treścią zaprezentowanego dokumentu można zapoznać się TUTAJ.






Napisz komentarz
Komentarze