W tym tygodniu 33-latka z powiatu ostrowieckiego dała się nabrać na historię jaką usłyszała przez telefon od rzekomego pracownika banku. W trakcie rozmowy fałszywy urzędnik poinformował 33-latkę, że wykryto nielegalną próbę wypłaty pieniędzy z jej rachunku bankowego. Kolejno poprosił swoją rozmówczynię o wygenerowanie kodu Blik oraz podanie danych do logowania w bankowości elektronicznej. Postępując zgodnie z poleceniami oszusta kobieta straciła 10 000 złotych, a na jej dane został zaciągnięty kredyt w wysokości ponad 43 000 złotych.
Ofiarą cyberprzestępców padła też 59-latka, również z terenu powiatu ostrowieckiego, kobieta uwierzyła fałszywemu funkcjonariuszowi CBA, że na jej dane ktoś chce zaciągnąć kredyt, a jej środki w banku są zagrożone, ponieważ konto zostało „zhakowane”. Policjanci na razie ustalają ile pieniędzy dokładnie zniknęło z konta 59-latki. I apelują o ostrożność w kontaktach przez telefon czy Internet.






Napisz komentarz
Komentarze