Dzieci z trzech ostrowieckich szkół podstawowych PSP 3," Dwunastka" oraz szkoła w Częstocicach uczestniczyły w projekcie Czwarty wymiar mentoringu. Miał on na celu nie tylko nawiązanie znajomości czy współpracy miedzy dwoma pokoleniami.
- "Mentoring polega na tym, ze pary mentoringowe, czyli seniorka- mentorka i dziecko, spotykają się, rozwijają swoje pasje. dziecko często uczy panią mentorkę nowoczesnych technologii, a pani mentorka wydobywa z dziecka pasje, spędza z dzieckiem wolny czas, rozwija się" -wyjaśniała Katarzyna Cukierska z stowarzyszenia Przestrzeń Inicjatyw Kulturalno-Społecznych. Uczennica klasy piątej w "Dwunastce" Zosia Farys dodaje, że udział w tym programie, to coś więcej niż przekazywanie wiedzy czy doświadczeń.
- "Chodziłam na różne spotkania z moją mentorką, nauczyłam się tego, ze nie ważna jest różnica wieku a i tak można się przyjaźnić".
Projekt "Mentoring- czwarty wymiar" skupił prawie 40 uczestników i trwał od stycznia. Jego efektem będzie wydanie publikacji z katalogiem dobrych praktyk, który trafi do szkół.















Napisz komentarz
Komentarze