Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
piątek, 19 grudnia 2025 22:24
Reklama MAL POL

7 zasad organizacji konferencji firmowej.

Konferencje biznesowe należy planować tak damo pieczołowicie i skrupulatnie, jak każdy inny ruch naszej firmy czy korporacji. Jest to event o znaczeniu wręcz taktycznym, strategicznym dla działalności naszego biznesu, jeśli chcemy być postrzegani jako szanująca się i poważna marka. Przekonanie, że naszym jedynym zadaniem jest otwieranie firmy o 8:00 i zamykanie o 16:00 jest mylne i zgubne, a tego rodzaju minimalizm może skończyć się dla naszego przedsiębiorstwa najgorszym możliwym scenariuszem – czyli zapomnieniem. Jak każde inne działania, organizacja konferencji biznesowej powinna odbyć się wedle zasad sztuki, która ma kilka podstawowych reguł. W niniejszym artykule postaramy się wyłuszczyć najistotniejsze z nich by jak najprzystępniej przybliżyć najważniejsze kroki przy przygotowywaniu tego rodzaju imprezy.

Krok pierwszy – określamy cel

Cóż takiego ma wydarzyć się kilka dni po naszej konferencji? Jakie odczucia mają mieć zaproszeni goście i prelegenci? Na te pytania musimy odpowiedzieć sobie w pierwszej kolejności. Być może nasz event ma wymiar stricte PR-owy,, a może planujemy „zapolować” na nowych klientów biznesowych? W każdym przypadku, przedsięwzięcie będzie wyglądać inaczej, będzie odbywać się w innym miejscu i z inną oprawą. Nie lekceważmy fundamentalnej idei naszej imprezy, gdyż to od tego zależy jakieś 50% jej sukcesu.

Krok drugi – lokalizacja

W prostych słowach chodzi tu o miejsce, gdzie konferencja biznesowa ma się odbyć. Niezależnie od celu, powinno być to miejsce szanowane i znane na mapie miasta. Nie zaszkodzi duża liczba gwiazdek, ale przede wszystkim kilka sal do dyspozycji. Nie wystarczy jedna aula z mikrofonami i głośnikami. Będziemy potrzebować pomieszczeń, gdzie goście będą mogli ze sobą porozmawiać bez konieczności przekrzykiwania się ze sprzętem nagłaśniającym

Krok trzeci  - układ

Nie, nie chodzi to o układy z prezydentem miasta. Mówimy o układzie Sali, układzie krzeseł, stolików. Kto ma siedzieć bliżej nas, kto dalej? Których firm nie wypada ustawiać blisko siebie? Jak daleko powinien być stół z przekąskami? Jak zorganizować salę, by ludzie nie potykali się o krzesła, a próba dojścia do ceny nie kończyła się okazałym slalomem?

Krok czwarty – catering

Niech nawet przez myśl nie przejdzie nam przesadne oszczędzanie na tym aspekcie imprezy. Bardzo dobra kawa i doskonałe jedzenie potrafią uratować nawet najgorszą imprezę. Udany wieczór spotęgowany zostanie przez napełnienie żołądków gości pysznymi potrawami. Kiepski wieczór zmieni swój status na „całkiem ok” jeśli uratujemy go wychwalanym przez zaproszonych uczestników jedzeniem.

Krok piąty – organizator

Możemy próbować „bawić się” w organizację konferencji biznesowej samemu, ale skutek może być różny. Warto zwrócić się do zaufanej i szanowanej na rynku agencji eventowej, która doradzi, pomoże określić realność naszych celów i określi dokładny budżet – łącznie ze wszystkimi przewidzianymi nieprzewidzianymi niespodziankami.

Krok szósty – aktywności dodatkowe

Czy nasza impreza ma polegać jedynie na wykładach, przemowach i prezentacjach? Być może, ale dodatkowa rozrywka pozwoli na chwilę odetchnąć gościom by po chwili wrócić do idei konferencji ze świeżymi umysłami. Koncert znanego artysty, kabareciarza czy stand-upera podniesie prestiż wydarzenia i pozwoli mu zapaść w pamięć prelegentów i gości na długi czas.

Krok siódmy – przez zabawę do serca

Konferencja biznesowa to bardzo poważne wydarzenie, jednak postarajmy się sprawić, by nasi goście miło spędzili czas. Nie róbmy z naszego eventu słynnego tańca maturalnego, czyli na sztywno i bez możliwości głębszego oddechu. Ludzie powinni czuć się swobodnie a jednocześnie mieć świadomość i przekonanie, że biorą udział w czymś ekskluzywnym.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze