We wtorek kilka minut po godzinie 14.00 do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka gminy Kunów, która padła ofiarą oszustów.
"Jak wynikało z relacji zgłaszającej za pomocą komunikatora społecznościowego skontaktowała się z nią osoba podająca się za jej szwagra. Z treści wiadomości wynikało, że mężczyzna potrzebował pomocy finansowej i poprosił kobietę o wygenerowanie kodu BLIK, by opłacić zakupy. Niczego nie podejrzewająca 34-latka wygenerowała kod, po czym zatwierdziła operacje na kwotę 450 złotych na swoim rachunku bankowym. Po chwili kiedy znów otrzymała podobną wiadomość nabrała podejrzeń, że ma do czynienia z cyberprzestępcami i natychmiast skontaktowała się z członkiem rodziny, który zaprzeczył, aby miał prosić ją o jakikolwiek pomoc finansową" relacjonowała podkom. Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Policja apeluje: zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też e-maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.






Napisz komentarz
Komentarze