Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
sobota, 20 grudnia 2025 03:20
Reklama Radio Rekord Świętokrzyskie

Fotografia produktowa krok po kroku

Fotografia produktowa to z pozoru proste zdjęcie przedmiotu na białym tle. Czy aby na pewno? W poniższym wpisie pokażemy w jaki sposób powstaje ona w naszym Studio. Fotografia produktowa to specjalizacja studia Fotographia co owocuje wysokiej jakości zdjęciami dla naszych Klientów. Aby efekt był satysfakcjonujący potrzebujemy nie tylko sprzęt najwyższej klasy ale również doświadczenie w pracy studyjnej.

Początek pracy nad fotografią produktów

Jeszcze przed rozpoczęciem właściwej sesji produktowej należy zadbać o kilka rzeczy. Na samym początku poznajemy potrzeby Klienta oraz ofertę jego sklepu. Bardzo ważne jest też to, gdzie zdjęcia produktów zostaną wykorzystane. Muszą one być odpowiednio dopasowane czy to do maski e-sklepu czy też do ścisłych wymagań portali aukcyjnych lub na przykład druku (tyczy się to katalogów czy ulotek).

Po otrzymaniu produktów - przygotowania do sesji

Gdy nastąpi przekazanie przedmiotów, zanim trafią przed obiektyw należy je odpowiednio przygotować. Starannie czyścimy każdą rzecz aby nie dopuścić do widocznych na zdjęciach paproszków czy odcisków palców. W przypadku fotografii produktowej odzieży dokładnie prasujemy ubrania. W końcu to jak prezentują się przedmioty na zdjęciach to wizytówka sklepu internetowego.

Ustawiamy sprzęt i powstaje pierwsza fotografia produktu

Chcemy uzyskać zdjęcia najwyższej jakości. Dlatego też do fotografii produktowej wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe wraz z odpowiednimi modyfikatorami światła. Są one dobrane do samego przedmiotu jak i efektu, który chcemy uzyskać. Za ich pomocą możemy pokazać strukturę materiału czy też uniknąć niepożądanych refleksów i odbić światła w produkcie.

Powtarzalność to klucz do sukcesu

Co sprawia, że w niektórych sklepach internetowych fotografie produktowe wyglądają o niebo lepiej niż u konkurencji? Składowych jest kilka, a jedna z kluczowych to powtarzalność ujęć. O co dokładnie chodzi? Przeglądając kategorię produktów w wybranym przez nas sklepie internetowym ujrzymy dziesiątki a nawet setki przedmiotów z danej grupy. Jeśli chcemy aby nasz sklep stwarzał dobre wrażenie należy zadbać o to aby każda z fotografii produktowych była wykonana w ten sam sposób. Nie ma nic bardziej irytującego niż każde zdjęcie wykonane w inny sposób. To bardzo zniechęca potencjalnych klientów i stwarza wrażenie braku profesjonalizmu. 

Obróbka graficzna fotografii produktowych

Kiedy sesja w studio została zakończona, nie oznacza to wcale końca całej pracy. To dopiero teraz, podczas obróbki w programie graficznym, nasze fotografie produktów nabierają prawdziwego blasku. Idealnie dobrane kolory, białe i jednolite tło czy perfekcyjne odbicie produktu w tle powstają właśnie w tym momencie. Nie należy jednak zapominać, że musimy przestrzegać rzeczywistego wyglądu produktu. Każda fotografia produktowa powinna być możliwie atrakcyjna ale zgodna z rzeczywistością.

 

Dowiedz się więcej o tym, jak tworzymy wysokiej jakości fotografie produktowe: https://www.fotographia.pl/fotografia-produktowa-zobacz-jak-pracujemy/

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze