Konstrukcja zbudowanej w 1953 roku przeprawy została właśnie przecięta na pół. W ten sposób rozpoczął się najtrudniejszy etap prac. Wcześniej przełożono instalacje, które umocowane były pod mostem. Wybudowane zostały także podpory pomocnicze i pomosty robocze umożliwiające prowadzenie prac rozbiórkowych. Podpory wykorzystane zostaną także przy budowie nowej konstrukcji. A rozbiórka stalowej konstrukcji będzie kontynuowana i zakończy się w drugiej połowie roku. Dopiero potem nastąpi stawianie nowych elementów.
A nowa przeprawa ma być gotowa pod koniec przyszłego roku. To oznacza, że docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Drugą nitkę stanowi wybudowany w roku 2011 nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Wówczas całkowicie zmieni się organizacja ruchu. Dotychczasowym mostem będzie można wjeżdżać do Sandomierza, a obecnie remontowany most zostanie udostępniony kierowcom jadącym do Tarnobrzega, czyli na Podkarpacie.
A obecnie demontowany 70-letni most został wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku. Od tego czasu pory ruch pojazdów odbywa wyłącznie nowym mostem.









Napisz komentarz
Komentarze