Dwa odcinki budowane są w rejonie ulicy Gulińskiego, czyli trasy dojazdowej przede wszystkim ciężarówek do ostrowieckiej huty.
-Mówimy tu o tzw. drodze na trzecią bramę ostrowieckiej huty oraz całkowicie nowym szlaku komunikacyjnym, który będzie łączył właśnie tą drogę z ulicą Samsonowicza. Jest to inwestycja warta ponad 20 mln zł, z czego 7 mln zł pochodzi z dotacji z rządowego Programu Rozwoju Dróg Lokalnych - informował Artur Łakomiec wiceprezydent Ostrowca.
Dzięki temu powstanie nie tylko nowy ale i bezpieczny dojazd w tym rejonie miasta.
- Składa się ona z dwóch odcinków, jeden odcinek ma 966 metrów, drugi podobnie. Szerokość jezdni to 7 metrów, każdy z pasów jezdni będzie miał po 3,5 metra szerokości. Zaprojektowany jest także pas postojowy dla TiR-ów oczekujących w kolejce do huty czy przyległych zakładów. Na całym odcinku będą oczywiście chodniki, ścieżka rowerowa z nawierzchni asfaltowej. Na odcinku łączącym trzecią bramę z WKS-em będą też wykonane z kostki miejsca postojowe- dodał Marcin Karbowniczek z referatu inwestycji ostrowieckiego magistratu.
Nowe ulice mają być gotowe do sierpnia roku 2024. Ale zarówno władze miasta jak i wykonawca, czyli firma Tombet zakładają wcześniejsze zakończenie i oddanie do użytku prawie dwu kilometrów miejskich dróg.










Napisz komentarz
Komentarze