Nowy system identyfikacji wizualnej mają Starachowice. Jest nim przede wszystkim nowe logo zawierające poza znakami graficznymi także hasło promocyjne. Brzmi ono -"Starachowice -napędzamy rozwój".
Główny znak logo nawiązuje do herbu Starachowic, w obu znakach znajdują się młot i kowadło. Przedstawiono w nim też koło zębate, czyli symbol kojarzący się z przemysłem oraz wieżę ciśnień, będącą jednym z najbardziej charakterystycznych obiektów w mieście.
Użyte kolory obrazują trzy główne wartości miasta. Zielony to natura i ekologiczne rozwiązania, które stosowane są w Starachowicach. Niebieski nawiązuje do kilku zbiorników wodnych, które znajdują się na terenie miasta, a symbolicznie - do rozwoju. Kolor pomarańczowy symbolizuje energię i nawiązuje do przemysłu oraz rudy żelaza.
- Logo nie zastępuje herbu. Herb pozostaje podstawowym i najważniejszym symbolem miasta, stosowanym jako znak oficjalny - podkreślał na czwartkowej konferencji prasowej Prezydent Miasta Marek Materek. - Logo będzie spełniać inne funkcje, jest szansą na przedstawienie miasta poprzez zauważalny i zapamiętywany symbol. W prosty sposób ma wyrazić jego charakter i potencjał.
Za to nowe hasło promocyjne miasta brzmi "Starachowice - Napędzamy rozwój" a użycie słowa "napędzamy" ma swoją wymowę.
- Starsi mieszkańcy w rozmowach mocno wskazywali na charakter przemysłowy Starachowic, szczególnie pod kątem funkcjonowania branży motoryzacyjnej. To z tego powodu hasło promocyjne oparliśmy na słowie „napędzamy”. Wsłuchaliśmy się także w głos młodej części społeczeństwa, którym zależało na tym, by pokazać, że miasto się zmienia, jest otwarte na rozwój - wyjaśnił Marcin Gołębiowski zastępca prezydenta Starachowic.








Napisz komentarz
Komentarze