Odświeżenie a nawet ułożenie nowych podstaw programowych postuluje środowisko nauczycielskie i Związek Nauczycielstwa Polskiego. Przykładem jest chociażby nie uaktualniania lista szkolnych lektur.
-Nasza szkoła jest przestarzała. Kanon lektur jest przestarzały. W szkole średniej nie ma w tej chwili żadnej lektury na poziomie podstawowym, która by była z ostatnich 23 lat. Sięgamy do lektur sprzed kilkuset lat a nie mamy np. utworów naszych noblistów czy światowych. Nie unowocześniamy polskie szkoły -wyliczała Ewa Malec prezes ostrowieckiego oddziału ZNP.
Powodem takiego stanu rzeczy jest brak nauczycieli praktyków w zespołach tworzących podstawy programowe. Przestarzałe programy nauczania nie spełniają więc oczekiwań uczniów.
-Uczniowie w tej chwili oczekują od nas tego, że będziemy nauczać po nowemu. Niestety musimy trzymać się podstaw programowych i nie zawsze jest możliwe spełnienie oczekiwań uczniów.
Dlatego jednym z postulatów wnioskowanych przez środowisko nauczycielskie do ministra oświaty, jest właśnie dostosowanie podstaw programowych do współczesnych wyzwań.






Napisz komentarz
Komentarze