Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
poniedziałek, 15 grudnia 2025 00:04

Nie tylko seniorzy ulegają oszustom

43-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego straciła ponad 5 tys. zł, bo uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku.

 

Do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 43-latka, która poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że około godziny 14 zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku.

Poinformował  kobietę, że jej środki zgromadzone na koncie są zagrożone i dla bezpieczeństwa powinna natychmiast pobrać wskazaną przez niego aplikację. Ma ona uniemożliwić dalsze działania oszustom.

Zaniepokojona sytuacją i niczego nie podejrzewająca ostrowczanka uwierzyła w historię opowiedzianą przez cyberprzestępcę. 43-latka ostrowczanka  po zainstalowaniu aplikacji zalogowała się na swoje konta i po chwili zaczęła otrzymywać informacje o weryfikacji swoich rachunków bankowych.

Fałszywy urzędnik prowadząc rozmowę zapewniał ją, że wszystko odbywa się prawidłowo. Jednak  w  pewnym momencie  rozmowa została przerwana. Kiedy mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego próbowała oddzwonić na numer swojego rozmówcy usłyszała w słuchawce, że taki numer nie istnieje. Za to na jej telefon zaczęły przychodzić  powiadomienia z banku o podejrzanych operacjach na koncie oraz wypłacie pieniędzy w kwocie 5 600 złotych.

 

Policja  przypomina, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów należy się rozłączyć i zweryfikować informacje, zadzwonić  samemu do banku lub udać się do najbliższej placówki!

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze