W ramach przeprowadzonej renowacji nie dokonano istotnych zmian w bryle dworca, skupiając się głównie na odświeżeniu elewacji budynku. Obszar przeznaczony dla podróżnych został zrewitalizowany wokół przestronnego holu o powierzchni około 500 metrów kwadratowych, pełniącego równocześnie rolę poczekalni. W nowo urządzonym holu znalazła się "zielona ściana" pokryta chrobotkiem reniferowym.
Nowy hol został wyposażony w ławki z gniazdkami i portami USB do ładowania urządzeń mobilnych, a także gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz zegary. Na parterze, oprócz pomieszczeń kas biletowych i lokali handlowych, dostępne są toalety dla podróżnych.
– Przebudowa dworca w Kielcach była jedną z większych i ciekawszych inwestycji realizowanych w Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Dzięki niej, przy zachowaniu historycznej bryły, budynek zyskał elegancki i współczesny wygląd. Przemianę przeszło również jego wnętrze. Stało się ono komfortową i funkcjonalną przestrzenią obsługi pasażerów. Dla najmłodszych zaaranżowano specjalny kącik zabaw dla dzieci. Dworzec jest również przyjazny osobom z niepełnosprawnościami i środowisku. Jestem przekonany, że będzie on dobrze służył pasażerom – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.
W centralnej części budynku oraz na wyższych kondygnacjach jego skrzydeł przygotowano nowoczesne pomieszczenia biurowe, m.in. dla komendy regionalnej Straży Ochrony Kolei, spółek kolejowych oraz miejskich.
Przebudowa dworca w Kielcach stanowiła jedną z największych inwestycji realizowanych w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. Oryginalna bryła budynku, oddanego do użytku w 1971 roku, została zachowana w pełnej zgodności z modernistycznym projektem Jerzego Bortkiewicza z Biura Projektów Kolejowych w Lublinie, który został odwzorowany podczas prac renowacyjnych rozpoczętych na początku ubiegłego roku.






Napisz komentarz
Komentarze