Rozbudowywany most w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77 ma pięć stalowych przęseł konstrukcji skrzynkowej zespolonej. Elementy są częściowo zespalane w wytwórni wykonawcy lub po przetransportowaniu na placu budowy, a także po zamontowaniu na podporach.
Montaż prowadzony będzie na dwa sposoby, tradycyjny z użyciem dźwigu oraz poprzez nasuwanie zmontowanej konstrukcji na podpory. Już gotowa część zespolona na podporach konstrukcja stalowa waży łącznie około 650 ton. Na montaż czekają kolejne elementy konstrukcji o łącznej wadze ok. 110 ton.
Za to na podporach nurtowych czyli znajdujących się w wodzie, elementy konstrukcji będą umieszczane poprzez stopniowe nasuwanie. Prace z zastosowaniem tej technologii rozpoczną się wiosną.
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. A w czerwcu ub. roku zakończyła się rozbiórka starej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu. Wszystkie stalowe elementy, które zdemontowano, ważyły prawie 2,5 tysiąca ton.
Rozpoczęto także przebudowę przyczółków i produkcję stalowych elementów nowej konstrukcji. Montaż konstrukcji może potrwać do połowy roku. Kolejne etapy prac to wykonanie m.in. płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.
A zgodnie z projektem najpierw rozebrana została stara kratownicowa konstrukcja mostu z 1953 roku. Wybudowano nowy gazociąg pod dnem rzeki. Wzmocniono także istniejące podpory pod nową konstrukcję. Będzie ona wizualnie zbliżona do tej, jaką posiada usytuowany równolegle most wybudowany w 2011 roku.
70-letni most został wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku. Od tej pory ruch pojazdów odbywa się usytuowanym obok, równoległym obiektem w obu kierunkach
Prace przy budowie mostu planowane są do końca roku. W przyszłym roku planowane jest włączenie obiektu do projektowanego nowego układu komunikacyjnego miasta i istniejącej DK77, a docelowo do planowanego nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 723.
Nowy obiekt o długości ok. 460 m włączony zostanie do układu komunikacyjnego miasta.
Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa.






Napisz komentarz
Komentarze