- Dzieci uczyły się bawiąc, bawiły się ucząc, zobaczyły Kopernika z innej perspektywy. Myślę, że warto podejmować takie inicjatywy, warto angażować dzieci i warto wprowadzać takie elementy innego uczenia się - podkreśliła Elżbieta Siudak, dyrektor szkoły.
- Dostawaliśmy informację, że to daje dzieciom chęć do pracy. Uczniowie dotąd nie wchodzili tak chętnie w takie zadania. Teraz jednak chcieli pomóc swoim ulubionym bohaterom - relacjonowała Maria Krogulec Sobowiec, autorka projektu.
Urszula Łakomiec, jedna z nauczycielek, które prowadziły działania z nim związane w szkole, doceniła wszechstronne możliwości jakie dawał. - To było siedem kursów dotyczących Kopernika i jego życia. Poznawaliśmy go nie tylko jako astronoma, ale też kartografa, pisarza, tłumacza, poetę, prawnika, medyka, matematyka. Te zajęcia uczyły też dzieci kompetencji 4K czyli krytycznego myślenia, kooperacji, komunikacji i kreatywności. To są kompetencje, które odpowiadają wyzwaniom nowego wieku. - mówiła nauczycielka.
Goście przybyli w togach by docenić pracę czterech pedagogów i dzieci. Ta szkoła może się pochwalić najliczniejszą grupą uczestników projektu.
- Otrzymali Certyfikat Staropolskiej Akademii Kopernikańskiej. Kapituła również uhonorowała S.P. nr 11 Partnerem Światowego Tygodnia Rozwoju - mówiła Jolanta Góral-Półrola, rektor Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych.
Dzieci zaprezentowały utwór o Mikołaju Koperniku, wysłuchały listu od swoich ulubionych bohaterów Cosmo, Stelli, Astro Cattusa z planety Copernicus. Pochwaliły się też swoimi pracami między innymi mapą myśli, skarbonką i wiedzą, którą nabyły dzięki uczestnictwu w projekcie.
Autorka zapowiedziała, że jest szansa na to, że zostanie on powtórzony.
























Napisz komentarz
Komentarze