Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
niedziela, 14 grudnia 2025 10:39

Kiedy i jak pacjent może zgłosić skargę

Brak kontaktu telefonicznego z placówką medyczną, brak możliwości umówienia się na wizytę w tym samym dniu czy odmowa zapisania do lekarza. To najczęstsze skargi, które wpływają do Świętokrzyskiego Oddziału NFZ w Kielcach.

- Cieszy fakt, że liczba skarg z roku na rok maleje. Jednak wciąż docierają do nas sygnały dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych.- mówi Agnieszka Białas- Sitarska, rzeczniczka funduszu.

Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina:

Pacjent ma prawo do złożenia skargi do NFZ, jeśli:

  • odmówiono mu zapisania się do lekarza

  • odmówiono mu wykonania świadczenia

  • kazano mu zapłacić za świadczenie, które powinno być wykonane w ramach ubezpieczenia (bezpłatnie dla pacjenta)

  • ma trudności z zapisaniem się do lekarza, np. zapisy możliwe są tylko osobiście lub w wyznaczone dni

  • lekarz nie przyjmuje pacjentów w godzinach, w których powinien

  • otrzymał receptę bez refundacji, która mu przysługuje.

Skargę na placówkę, która ma umowę z NFZ, można złożyć w oddziale wojewódzkim NFZ lub centrali NFZ w Warszawie.

Jak złożyć skargę?

  • pisemnie

  • przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

  • za pomocą poczty elektronicznej

  • ustnie (w danej placówce, do protokołu).

Co powinna zawierać skarga?

  • dane skarżącego (imię, nazwisko, adres)

  • dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy

  • precyzyjny opis zdarzenia

  • jeżeli skarga jest składana w imieniu osoby trzeciej – pisemne upoważnienie.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze