- Cieszy fakt, że liczba skarg z roku na rok maleje. Jednak wciąż docierają do nas sygnały dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych.- mówi Agnieszka Białas- Sitarska, rzeczniczka funduszu.
Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina:
Pacjent ma prawo do złożenia skargi do NFZ, jeśli:
-
odmówiono mu zapisania się do lekarza
-
odmówiono mu wykonania świadczenia
-
kazano mu zapłacić za świadczenie, które powinno być wykonane w ramach ubezpieczenia (bezpłatnie dla pacjenta)
-
ma trudności z zapisaniem się do lekarza, np. zapisy możliwe są tylko osobiście lub w wyznaczone dni
-
lekarz nie przyjmuje pacjentów w godzinach, w których powinien
-
otrzymał receptę bez refundacji, która mu przysługuje.
Skargę na placówkę, która ma umowę z NFZ, można złożyć w oddziale wojewódzkim NFZ lub centrali NFZ w Warszawie.
Jak złożyć skargę?
-
pisemnie
-
przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
-
za pomocą poczty elektronicznej
-
ustnie (w danej placówce, do protokołu).
Co powinna zawierać skarga?
-
dane skarżącego (imię, nazwisko, adres)
-
dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy
-
precyzyjny opis zdarzenia
-
jeżeli skarga jest składana w imieniu osoby trzeciej – pisemne upoważnienie.






Napisz komentarz
Komentarze