Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
czwartek, 18 grudnia 2025 08:56
Reklama

Oszustwo „na pracownika banku”. 36-latka z Ostrowca straciła ponad 100 tysięcy złotych

Coraz częściej oszuści telefoniczni podszywają się pod pracowników banków, wyłudzając dane wrażliwe i namawiając do wykonywania przelewów na wskazane konta. Przestępcy stosują wyrafinowane metody manipulacji, przez co ich ofiarami padają nie tylko osoby starsze, ale również młodsze i świadome użytkowniczki bankowości elektronicznej. Przekonała się o tym boleśnie 36-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego.

Kobieta zgłosiła się wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu. Z jej relacji wynika, że w miniony poniedziałek około godziny 13:40 zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik działu bezpieczeństwa banku. W trakcie rozmowy 36-latka otrzymała nawet SMS potwierdzający jego tożsamość. Oszust poinformował ją, że na jej dane ktoś próbował zaciągnąć kredyt w wysokości 46 tysięcy złotych. Mężczyzna twierdził, że wykrył próbę oszustwa i przełączył kobietę do rzekomej konsultantki banku.

Nowa rozmówczyni poinformowała ostrowczankę, że padła ofiarą nieuczciwego pracownika banku i że jedynym sposobem ochrony jej środków jest natychmiastowa wypłata pieniędzy z konta oraz zaciągnięcie kredytu, który rzekomo miał uniemożliwić dalsze działania oszusta. Kobieta, działając w przeświadczeniu, że chroni swoje oszczędności, postąpiła zgodnie z instrukcjami. Wypłaciła gotówkę i przekazała ją we wpłatomatach, na konta wskazane przez przestępców. Łącznie straciła 112 tysięcy złotych.

Policja po raz kolejny apeluje o rozwagę i ostrożność. – Pracownicy banków nigdy nie proszą o dane do logowania, kody SMS, nie zlecają instalowania aplikacji zdalnych, ani tym bardziej nie nakazują wypłaty czy przekazywania pieniędzy na inne konta – przypominają funkcjonariusze.

W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii. Każdą próbę oszustwa należy również zgłaszać Policji – numer alarmowy to 112.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze