Dodatkowym udogodnieniem jest otwarcie północnego łącznika – nowego odcinka łączącego drogi krajowe nr 9 i 74.
– Nowy fragment umożliwia przejazd na trasie Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Annopol – Kraśnik, a także w kierunku przeciwnym – informuje Małgorzata Pawelec-Buras z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Na tym etapie łącznik stanowi alternatywę dla obecnych połączeń. Docelowo, po zakończeniu całej inwestycji, umożliwi całkowite ominięcie Opatowa na trasie Kielce–Lublin.
Choć główny odcinek obwodnicy wciąż jest w budowie, to kierowcy już teraz powinni zwracać uwagę na oznakowanie.
– Obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu z oznaczeniami kierunkowymi. Na tablicach pojawią się np. wskazania na Radom, Kraśnik i Lublin. Do czasu uruchomienia stałej organizacji ruchu, kierunki na Kielce i Rzeszów zostaną przekreślone – dodaje rzeczniczka GDDKiA.
Na północny łącznik wjeżdża się poprzez nowe ronda: jedno na drodze krajowej nr 9 w okolicy miejscowości Zochcinek, drugie – na DK74 w Adamowie.
Finał inwestycji – a więc przejazd całą obwodnicą i łącznikiem we wszystkich relacjach – planowany jest na III kwartał tego roku.






Napisz komentarz
Komentarze