Do ostrowieckiej komendy zgłosił się 44-latek, który padł ofiarą cyberoszustów. Z jego relacji wynikało, że dzień wcześniej zadzwonił do niego fałszywy ''konsultant'', który poinformował go że środki zgromadzone na jego rachunku bankowym są zagrożone i ktoś próbuje je wypłacić.
Mężczyzna będąc przekonanym, że chroni swoje oszczędności postępował zgodnie ze wskazówkami oszusta, min. instalując aplikację do zdalnego sterowania komputerem, co poskutkowało utratą blisko 49 tys. zł.
Policja apeluje, by nigdy nie przekazywać jakiejkolwiek nieznanej nam osobie, loginu i hasła do platform bankowości internetowej, danych karty płatniczej, lub numerów PIN czy kodów BLIK.
Poświęcenie kilku minut na sprawdzenie wiarygodności rozmówcy, nadawcy SMS-a, e-maila czy linka i zweryfikowanie autentyczności treści w nich zawartych może uchronić przed utratą oszczędności całego życia.






Napisz komentarz
Komentarze