W rywalizacji „Rachmistrz” wzięli udział uczniowie klas siódmych, którzy musieli wykazać się nie tylko sprawnością rachunkową, ale też logicznym myśleniem i opanowaniem podstawowych zagadnień matematycznych.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs „Proste finanse – bankowe zagadki”, który zgromadził ponad 400 uczestników z różnych klas. Do finału zakwalifikowało się 108 uczniów, a spośród nich aż 38 zostało wyróżnionych podczas oficjalnego wręczenia nagród.
- Konkurs ten nie tylko promował wiedzę matematyczną, ale także wprowadzał uczniów w świat finansów osobistych i zagadnień bankowych, ucząc ich odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy i planowania budżetu - podkreślała Katarzyna Goworek, dyrektor PSP nr 14.
Kuba Bogdański, uczeń klasy 4 z PSP nr 4, który otrzymał wyróżnienie w jednym z konkursów, podkreśla, że matematyka może być ciekawym przedmiotem, jeśli tylko poświęci się jej trochę więcej czasu i zaangażowania.
– Matematyka naprawdę może wciągać, wystarczy się do niej przyłożyć – mówi Kuba.
Jego nauczycielka, pani Karolina Dybiec, zaznacza, że prowadząc lekcje matematyki, stara się angażować uczniów w sposób, który pobudza ich kreatywność i rozwija logiczne myślenie. W realizacji tych celów pomagają również zajęcia dodatkowe, takie jak prowadzone przez nią koło ekonomiczne.
Wydarzenie było również okazją do podsumowania udziału Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 w programie „Złote Szkoły NBP” – ogólnopolskiej inicjatywie edukacyjnej Narodowego Banku Polskiego, mającej na celu szerzenie wiedzy ekonomicznej wśród młodzieży.


















Napisz komentarz
Komentarze