Fragment istniejącej drogi krajowej nr 74 w miejscowości Przełom zostanie zamknięty na długości około 500 metrów. Ruch samochodowy zostanie przekierowany na specjalnie wybudowany bypass, który po zakończeniu inwestycji stanie się nowym odcinkiem drogi powiatowej. Na 100-metrowym odcinku wjazdowym na bypass wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną, z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Na pozostałym odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Dla mieszkańców miejscowości Przełom, Zachybie i Muszczarz wyznaczono objazd przez Borki, Węgrzynów i Mniów do DK74. Wyjazd z Olszyny zapewniono na utwardzony bypass. Tymczasowe przejścia dla pieszych oraz przesunięta wiata przystankowa mają zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu.
Budowa S74 obejmuje 16,4 km nowej drogi ekspresowej, przebiegającej przez gminy Mniów, Miedziana Góra i Strawczyn. Droga będzie częściowo biegła istniejącym śladem DK74, a następnie poprowadzona nowym przebiegiem w kierunku węzła S7 Kielce Zachód. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe (Mniów i Bugaj), 15 obiektów mostowych, w tym wiadukty i mosty, oraz liczne przejścia dla zwierząt dużych, średnich i małych. Zaplanowano również Miejsce Obsługi Podróżnych w miejscowości Przełom, ekrany akustyczne i drogi dojazdowe do terenów przyległych.
Prace ziemne rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku, a zasadnicze roboty ruszyły w marcu 2025 r. Aktualnie prowadzone są roboty przy 13 mostach, w tym fundamenty i elementy konstrukcji naziemnej. Zaawansowanie robót ziemnych wynosi ok. 23%, a mostowych ok. 16%.
Droga ekspresowa S74 ma znaczenie zarówno dla ruchu tranzytowego na trasie Łódź – Kielce – Rzeszów, jak i dla lokalnych dojazdów do Kielc. Nowy dwujezdniowy przebieg S74 ma odciążyć dotychczasową DK74, zwiększając bezpieczeństwo i płynność ruchu. Cała inwestycja planowana jest do zakończenia do końca 2026 roku.













Napisz komentarz
Komentarze