Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
piątek, 12 grudnia 2025 09:26

Miasto stawia na nauczanie dwujęzykowe

Urząd miasta stawia na rozwój kompetencji językowych nauczycieli, co w przyszłości ma umożliwić nauczanie w systemie dwujęzycznym. Wsparcie projektu zaoferowała lokalna firma.

W Centrum Kształcenia Praktycznego w Kielcach prezydentka Agata Wojda i prezes firmy Holcim Polska podpisali list intencyjny, mający na celu zainicjowanie projektu polegającego na rozszerzeniu umiejętności pedagogicznych kieleckich nauczycieli:

W przyszłym roku chcemy sprawić, by nauczyciele kieleckich placówek oświatowych mieli możliwość dokształcania się w zakresie swoich zdolności językowych. Żeby oprócz wiedzy merytorycznej bycia nauczycielami branżowymi polskiego, czy matematyki, czy z przedmiotów zawodowych, szerokie grono pedagogów miało możliwość uczenia i przekazywania wiedzy  w przynajmniej jednym języku obcym

 — mówi prezydentka Kielc, Agata Wojda.

Docelowo w większości kieleckich liceów mają powstać klasy oferujące nauczanie dwujęzykowe.

CK Technik, czyli Centrum Kształcenia Praktycznego to placówka edukacyjna, w której edukacja odbywa się w ramach publicznego systemu oświaty, również dla dorosłych. Centrum składa się z trzykondygnacyjnego budynku dydaktycznego, budynku biurowego oraz parterowej części z salami do zajęć praktycznych. W sumie oferuje 12 sal wykładowych i 27 pracowni, które mieszczą około 600 uczniów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze