Nowy odcinek drogi ekspresowej będzie miał ok. 73 km długości – blisko 29 km przebiegać będzie przez teren woj. świętokrzyskiego, a ponad 44 km przez woj. podkarpackie. Trasa ominie miasta i wyprowadzi z nich ruch tranzytowy, znacząco poprawiając bezpieczeństwo i komfort mieszkańców oraz użytkowników dróg krajowych nr 9 i 77.
Planowana S74 będzie drogą o dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Dostęp do trasy zapewnią nowoczesne węzły komunikacyjne m.in. w Lipniku, Samborcu, Tarnobrzegu, Zaleszanach, Pysznicy i Kłyżowie. Wariant preferowany (W5), wybrany w oparciu o konsultacje społeczne i analizy środowiskowe, zakłada m.in. budowę mostów na Wiśle, Sanie i Bukowej oraz przejść dla zwierząt i ekranów akustycznych.
Wydanie decyzji środowiskowej otwiera drogę do opracowania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Bez niej inwestycja nie mogłaby wejść w fazę realizacji.
Droga S74 połączy się z autostradą A1 i ekspresówką S8, co uczyni ją jednym z najkrótszych połączeń między centrum kraju a Podkarpaciem. Od 2012 roku kierowcy korzystają z pierwszego odcinka Kielce – Cedzyna. Obecnie realizowanych jest sześć kolejnych fragmentów o łącznej długości 104 km. W tym roku ma być oddana do użytku m.in. obwodnica Opatowa.






Napisz komentarz
Komentarze