Po demontażu możliwe było rozpoczęcie prac przy przebudowie podpór, na których będzie zamontowany nowy most. Starą konstrukcję zastąpi nowa kratownicowa przeprawa, ważąca 233 tony, o długości 67 m, szerokości 6 m i wysokości 8,5 m. Modernizacja mostu umożliwi przejazd pociągów po obiekcie z prędkością do 120 km/h.
Działania podejmowane przez PLK w rejonie mostu są konsultowane z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Prace są elementem przebudowy linii Skarżysko-Kamienna-Sandomierz, współfinansowanej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
- Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza, a podróżni zyskają wygodniejszy dostęp do kolei. O kilka minut skróci się czas przejazdu
pociągów regionalnych na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski - informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Aktualnie roboty budowlane koncentrują się na wymianie torów i przebudowie obiektów inżynieryjnych na odcinku Starachowice Wsch. - Ostrowiec Św. i są realizowane przy utrzymanym ruchu pociągów. Na zaawansowanym etapie jest przebudowa peronów przy jednym torze na przystankach Starachowice Michałów, Styków Iłżecki, Brody Iłżeckie,
Staw Kunowski, Boksycka i na stacji w Kunowie.
- W drugim kwartale br. planowane jest oddanie ich do eksploatacji i rozpoczęcie prac przy drugim torze. Po
zakończeniu prac będą zapewniać dogodny dostęp, również dla osób o ograniczonej mobilności - dodaje I. Miernikiewicz. - Dla bezpieczeństwa podróży koleją i autem modernizacją objęte są przejazdy kolejowo-drogowe. Podróżni już
korzystają z nowych, komfortowych peronów na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic.






Napisz komentarz
Komentarze