SEM vs reklama tradycyjna – dlaczego w sieci można zdziałać więcej?
Kosztowny druk, walka o czas antenowy, dokuczliwy montaż bilbordów, rozdawanie ulotek – standardowa promocja często okazuje się uciążliwa i niezwykle kosztowna, zwłaszcza gdy jest prowadzona na kilku frontach. Jakby tego było mało, rzadko mamy pełną kontrolę nad tym, kto będzie faktycznym odbiorcom reklam. Z reguły trafiają one bowiem do bardzo szerokiego grona. Nie możemy mieć więc pewności, ile z tych osób jest rzeczywiście zainteresowanych naszymi usługami bądź produktami.
W przypadku SEM wymienione problemy znikają w magiczny sposób. Dziedzina ta skupia się bowiem na promocji wyłącznie przy użyciu wyszukiwarek internetowych (w naszym kraju jest to zazwyczaj Google). Żeby zarządzać kampanią, nie musimy nawet wychodzić z biura. Wszystko odbywa się bowiem przy użyciu komputerów.
Oczywiście nikt nie powiedział, że taki marketing jest prosty. Jego realizację często trzeba oddać w ręce specjalistów z agencji marketingowych. Takie podmioty jak AFTERWEB pomagają firmom z różnych rynków, dlatego zatrudnienie ich warto rozważyć. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jak wiele dobrego dziedzina SEM jest w stanie zapewnić przedsiębiorstwu.
Korzyści prowadzanie kampanii w wyszukiwarkach internetowych
Firmy rozważające wybór między reklamą w internecie a działaniami prowadzonymi w sposób tradycyjnych (telewizja, prasa, outdoor) powinny skupić się na tym, co obie metody mogą im dać. W przypadku SEM, lista korzyści jest bardzo długa.
- Dostęp do sprecyzowanej grupy odbiorców – dzięki wyszukiwarkom, jesteśmy w stanie dokładnie określić, do jakich ludzi chcemy trafić. Będzie to miało większy wpływ na zainteresowanie naszymi usługami bądź produktami niż ma to miejsce za sprawą standardowych metod.
- Interakcja z odbiorcą – znajduje się ona na bardzo wysokim poziomie. Praktycznie każde działanie promocyjne może spotkać się z natychmiastową reakcją odbiorców.
- Niski próg wejścia – jest to jedna z najistotniejszych różnic, na jakie trzeba zwrócić uwagę porównując obie metody. Kampanię w wyszukiwarkach internetowych opracować może każdy, nawet małe firmy z ograniczonymi budżetami.
- Ogromny potencjał internetu – na koniec pewna oczywistość, o której jednak warto przypominać. Wyszukiwarki dają nam dostęp do niemal nieograniczonej widowni. Dotrzeć do niej możemy błyskawicznie. Równie szybko otrzymujemy odpowiedź na prowadzone działania.
Internet zapewnia nam ponadto dostęp do bardzo dokładnych, rozbudowanych narzędzi analitycznych, za pomocą których jesteśmy w stanie mierzyć skuteczność prowadzonych kampanii. Biorąc pod uwagę wszystkie wspomniane wyżej korzyści, śmiało można powiedzieć, że SEM to optymalny wybór dla większości firm.






Napisz komentarz
Komentarze