- Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii informatycznych dokonamy usprawnienia oraz uproszczenia procedur obsługi mieszkańców - informuje prezydent Marek Materek. - W ramach już ogłoszonego przetargu wyłoniona zostanie firma, mająca za zadanie wdrożenie innowatorskiego oprogramowania do obsługi finansowo-księgowej oraz pakietu programów platformy oświatowej. W ramach tego przedsięwzięcia nastąpi modernizacja i wymiana wszystkich systemów dziedzinowych dla jednostek organizacyjnych, uruchomimy również nowoczesny Portal Klienta, który da wgląd w najważniejsze sprawy prowadzone w relacji klient-urząd.
Oznacza to, że mieszkaniec samodzielnie, np. za pośrednictwem telefonu i z dowolnego miejsca na ziemi, będzie mógł sprawdzić na jakim etapie jest zgłoszona przez niego sprawa urzędowa.
Ponadto, w ramach planowanego zamówienia przewiduje się rozbudowę systemu elektronicznej obsługi dokumentów, co umożliwi złożenia pisma lub wniosku drogą elektroniczną nie tylko w urzędzie, ale i w jednostkach podległych.
Jak informuje Sebastian Krawczyk - koordynator projektu, kierownik referatu Obsługi Informatycznej opracowane zostaną specjalne formularze umieszczone na Platformie Elektronicznych Usług Administracji Publicznych ePUAP, która dostarczy narzędzia do złożenia "elektronicznego podpisu" przy pomocy nieodpłatnego Profilu Zaufanego.
Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 15 mln zł. Starachowice, jako autor najlepiej ocenionego projektu informatycznego, zdobyły pierwsze miejsce i najwyższe dofinansowanie unijne - ponad 12 mln zł.






Napisz komentarz
Komentarze