Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord onair Radio Rekord onair
piątek, 19 grudnia 2025 02:47
Reklama Świętokrzyskie - Radio Rekord

Krzemienna połączy ostrowieckie dzielnice

Ostatni odcinek nowej ulicy Krzemiennej, drogi łączącej ulicę Milewskiego z ulicą Bałtowską został już oddany do użytku. Nowa ulica wpisuje się w tzw. północną obwodnicę miasta, czyli ciąg ulic od osiedla Kolonia Robotnicza do wyjazdu w stronę Bałtowa. To nie tylko świetny skrót dla dojeżdżających do pracy na strefie przemysłowej w tym huty Celsa ale z racji urokliwego otoczenia także nowe ścieżki rowerowe.

-  Mający ponad kilometr odcinek kosztował 7150 tysięcy złotych. budowa prowadzona była  w dziewiczym terenie, od podstaw. Ulica Krzemienna zakończona jest wejściem w rondo ulic Bałtowskiej z Samsonowicza. Teraz stanowi to ważny ciąg ulic, bp pozwala na szybki dojazd do tych dzielnic ale i pokazuje potencjał przyległych terenów. Widzimy tu bowiem nowe inwestycje. nieruchomości czy firmy.  A to daje nadzieję  na dalszy rozwój tych terenów -stwierdził prezydent Ostrowca Jarosław Górczyński. 

Nowa ulica, której nazwa nawiązuje do pobliskich neolitycznych kopalni krzemienna podnosi także standard życia mieszkańców  dzielnicy  Koszary. Zadowolenia z eleganckiej a przede wszystkim ułatwiającej dojazd do północnej części Ostrowca, nie kryje przewodniczący rady osiedla Koszary Stanisław Choinka.

- Niezmiernie mnie cieszy ta inwestycja, wykonana w dobrym standardzie. Ulica Krzemienna uruchomiła dojazd od działek wzdłuż tej drogi, ułatwiła działalność firm. Powstają też nowe domy a  to wszystko  powoduje rozwój naszej dzielnicy - dodaje S. Choinka.

Ponad kilometrowy odcinek ulicy Krzemiennej wybudowała ostrowiecka firma Drogbud. Jej szef a jednocześnie mieszkaniec pobliskiego osiedla Radosław Malec za najtrudniejszy w budowie uznał fragment w sąsiedztwie ruchliwego. skrzyżowania

-Problemy są zawsze, ale od tego jesteśmy, żeby je rozwiązywać. Najtrudniejszym odcinkiem była budowa pierwszy fragment od skrzyżowania z ulicą Siennieńską, bo tam  pracowaliśmy pod ruchem. Natomiast dwa pozostałe, przebiegające w dziewiczym terenie to już była dla nas przyjemność.  Miło mi, że moja firma i ja sam uczestniczyłem w budowie tej zupełnie nowej ulicy, tym bardziej, że sam jestem mieszkańcem tego osiedla -zdradził Radosław Malec, prezes Drogbudu. 

Nowa ulica ma 7 metrów szerokości, chodnik, nowoczesne oświetlenie uliczne a także pięć zatok autobusowych i ścieżkę rowerową.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze