To nie tylko długo oczekiwana ale przede wszystkim konieczna inwestycja. Natężenie ruchu związanego z dojazdem nie tylko do zlokalizowanych w tym rejonie miasta zakładów pracy, w tym największego czyli ostrowieckiej huty wymusza nie tylko generalny remont ale i dostosowanie tych ulic do zasad bezpieczeństwa. Z uwagi na zakres a więc i koszty inwestycja została wpisana o projektu Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim realizowanego wspólnie z gmina Ostrowiec. Andrzej Jabłoński wicestarosta ostrowiecki wyjaśnia, że powiat odpowiada za modernizację część infrastruktury drogowej, bo obydwie ulice są zarządzane właśnie przez powiat.
Jarosław Górczyński prezydent Ostrowca dodaje, że te ulice stanowią bardzo ważny szlak tranzytowy komunikujący przemysłową dzielnicę z drogami wylotowymi z miasta.
Wykonawca obydwu zadań, którym jest firma Trakt wejdzie na teren inwestycji już za kilka dni. Wtedy też rozpocznę się przygotowania do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Jak informuje Przemysław Pypeć wiceprezes zarządu Trakt, do jesienie przyszłego roku należy się liczyć z utrudnieniami na tych odcinkach.
W sumie remontowi poddane zostanie prawie 1,4 km ulicy wraz z sąsiadującą infrastrukturą. Nowością będzie rondo turbinowe na skrzyżowaniu obydwu ulic oraz specjalny pas ruchu tylko dla autobusów na odcinku ulicy Samsonowicza.











Napisz komentarz
Komentarze