Straty w infrastrukturze drogowej zgłosiły gminy: Bałtów, Nowa Słupia, Sędziszów, Waśniów, Ćmielów, Nagłowice, Łoniów, Tarłów, Klimontów, Wojciechowice, Oksa, Samborzec, Słupia Jędrzejowska, a także powiaty: kielecki, ostrowiecki, jędrzejowski, sandomierski.
W rolnictwie gminy: Nagłowice, Tarłów, Łopuszno, Imielno, Samborzec, Dwikozy, Wojciechowice, Klimontów, Ćmielów, Moskorzew, Oksa, Nagłowice, Słupia Jędrzejowska, Bodzentyn, Lipnik.
Na zgłoszenie szkód do Centrum Zarządzania Kryzysowego samorządy mają 48 godzin od chwili wystąpienia szkody. W zgłoszeniu trzeba podać rodzaj zdarzenia, jak np. powódź, deszcz nawalny, grad, huragan, obsunięcia się ziemi oraz lawina. Należy też podać szacunkowy zakres strat, np. w infrastrukturze drogowej czy komunalnej.
Rolnicy mają czas do 19 lipca.
W ciągu kolejnych siedmiu dni pracownicy jednostek samorządu terytorialnego dokonują wizji w terenie i wstępnie określają wielkość strat. Następnie wójt, burmistrz, prezydent lub starosta powołuje komisję do spraw szacowania skutków zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej. Szacowanie strat powinno się zakończyć do 60 dni od wystąpienia szkód.
Raport przesyłany jest do wojewody. Następnie komisja, w skład której wchodzą pracownicy wojewody, weryfikuje szkody w terenie. Po pozytywnej weryfikacji, gmina składa wniosek o uruchomienie rezerwy celowej i przyznanie środków.
Decyzję o przyznaniu środków i kwocie dotacji podejmuje minister spraw wewnętrznych i administracji. Umowy z jednostkami samorządu terytorialnego podpisuje wojewoda.






Napisz komentarz
Komentarze